Διοίκηση
Οι σύγχρονες οργανώσεις λειτουργούν σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι παγκόσμιες κρίσεις, όπως η οικονομική και η υγειονομική, και η ταχεία αλλαγή στο επιχειρηματικό τοπίο συνθέτουν τη νέα κανονικότητα. Η ανάγκη για βιωσιμότητα, κοινωνική υπευθυνότητα και ευέλικτα μοντέλα εργασίας είναι πλέον κεντρική. Για να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν, οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν, υιοθετώντας καινοτόμες δομές, όπως οι δομές μήτρας/έργου, φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές και διαδικασίες, και να επενδύσουν στις συνεργασίες με τους συμμέτοχους (stakeholders), δημιουργώντας αξία που ενισχύει την ανθεκτικότητα και την αποτελεσματικότητά τους. Παράλληλα, η άνθηση του τομέα των υπηρεσιών προσφέρει νέες προκλήσεις και ευκαιρίες, κάνοντας τη στρατηγική διοίκησή τους ακόμα πιο κρίσιμη. Με την ολοκλήρωση της ειδίκευσης, οι φοιτητές/τριες θα κατανοούν τις βασικές διαστάσεις της ηθικής στις επιχειρήσεις, εφαρμόζοντας αρχές βιωσιμότητας και εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Θα είναι σε θέση να διαμορφώνουν στρατηγικές κοινωνικής υπευθυνότητας, να προσαρμόζουν οργανισμούς σε αλλαγές και να αναπτύσσουν στρατηγικές διοίκησης υπηρεσιών. Παράλληλα, θα αποκτήσουν δεξιότητες στη διαχείριση έργων, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητά τους σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Η ειδίκευση «Διοίκηση» περιλαμβάνει τα μαθήματα:
- Διοίκηση Υπηρεσιών
- Διοίκηση Αλλαγών
- Κοινωνική Ευθύνη των Επιχειρήσεων
- Διοίκηση Έργων
Λογιστική
Το ανανεωμένο πρόγραμμα μαθημάτων της ειδίκευσης «Λογιστική» ευθυγραμμίζεται με τις σύγχρονες εθνικές και διεθνείς τάσεις του κλάδου. Παρέχει στους φοιτητές και τις φοιτήτριες εξειδικευμένες γνώσεις σε καίρια πεδία, όπως η διοικητική λογιστική, η ελεγκτική, η εταιρική διακυβέρνηση και άλλα ειδικά λογιστικά θέματα, εστιάζοντας τόσο στη θεωρία όσο και στην πρακτική εφαρμογή. Τα μαθήματα είναι προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των μεγαλύτερων οργανισμών πιστοποίησης, όπως το ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Οι θεματικές περιοχές που καλύπτονται βοηθούν στην κατανόηση και διαχείριση θεμάτων διακυβέρνησης και ελέγχου επιχειρηματικών οντοτήτων, καθώς και στην αντιμετώπιση σύνθετων λογιστικών προκλήσεων. Επιπλέον, ενισχύεται η ικανότητα υποστήριξης στρατηγικών επιχειρηματικών αποφάσεων μέσα από τη λογιστική ανάλυση. Η ειδίκευση έχει ως στόχο την άρτια προετοιμασία των φοιτητών για ένα απαιτητικό και συνεχώς εξελισσόμενο επαγγελματικό περιβάλλον, όπως αυτό του λογιστικού-ελεγκτικού επαγγέλματος. Παράλληλα, παρέχει τα απαραίτητα εργαλεία για την κατανόηση της συνολικής λειτουργίας των επιχειρήσεων, ενδυναμώνοντας την ικανότητα λήψης στρατηγικών αποφάσεων, με αποτέλεσμα οι φοιτητές να αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, που τους επιτρέπει να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις θέσεων σε όλα τα επίπεδα της διοικητικής ιεραρχίας μιας επιχείρησης.
Η ειδίκευση «Λογιστική» περιλαμβάνει τα μαθήματα:
- Διοικητική Λογιστική
- Ελεγκτική
- Εταιρική Διακυβέρνηση – Οργάνωση Επιχειρηματικών Οντοτήτων
- Ειδικά Λογιστικά Θέματα
Μάρκετινγκ
Στο σύγχρονο, ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον, η επιτυχία μιας επιχείρησης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ένα κοινό χαρακτηριστικό των επιτυχημένων επιχειρήσεων, ωστόσο, είναι η εστίαση στον πελάτη και η δέσμευση στις θεμελιώδεις αρχές του μάρκετινγκ. Σήμερα, το μάρκετινγκ δεν περιορίζεται σε μια απλή επιχειρηματική λειτουργία· έχει εξελιχθεί σε έναν τρόπο σκέψης και μια φιλοσοφία που αποσκοπεί στη δημιουργία αξίας για στοχευμένες ομάδες πελατών. Πέρα από μια νέα διαφημιστική εκστρατεία, το μάρκετινγκ είναι η κύρια επιχειρηματική λειτουργία που επικεντρώνεται στον πελάτη. Η ικανοποίηση των αναγκών και των προσδοκιών του βρίσκεται στο επίκεντρό. Παράλληλα, η διαμόρφωση μιας «ψηφιακής σχέσης» με τους πελάτες είναι πλέον απαραίτητη, καθιστώντας αναγκαία την ανάπτυξη καινοτόμων δραστηριοτήτων που αναβαθμίζουν την πρόταση αξίας και βελτιώνουν συνολικά την εμπειρία του πελάτη. Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ειδίκευσης, οι φοιτητές/φοιτήτριες θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν κατάλληλες μεθοδολογίες και εργαλεία μάρκετινγκ, στηριζόμενοι στο θεωρητικό υπόβαθρο που έχουν αποκτήσει. Επιπλέον, θα αναπτύξουν την ικανότητα να χειρίζονται τις μεθόδους του μάρκετινγκ ως στρατηγικά εργαλεία που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης, καθιστώντας τους πολύτιμους συνεργάτες σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Η ειδίκευση «Μάρκετινγκ» περιλαμβάνει τα μαθήματα:
- Στρατηγικός Σχεδιασμός Μάρκετινγκ
- Ψηφιακό Μάρκετινγκ
- Έρευνα Μάρκετινγκ
- Συμπεριφορά Καταναλωτή
Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Καινοτομία
Στη σημερινή εποχή της ραγδαίας τεχνολογικής προόδου, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η καινοτομία αποτελούν κύριους καταλύτες της επιχειρηματικής ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας. Η ειδίκευση «Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Καινοτομία» εξοπλίζει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες με τις κατάλληλες γνώσεις, βέλτιστες πρακτικές κι εργαλεία για να ανταπεξέλθουν με επιτυχία σε έναν επιχειρηματικό κόσμο που χαρακτηρίζεται από διαρκή εμφάνιση νέων τεχνολογιών, οδηγώντας σε μια πανταχού παρούσα και αδιάκοπη αλλαγή. Οι στόχοι της κατεύθυνσης αφορούν δύο άξονες εκπαίδευσης των φοιτητών/τριών: α) να κατανοήσουν τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογική πρόοδος μπορεί να αναδείξει καινοτόμες προσεγγίσεις στη στρατηγική ενός οργανισμού, και κατ’ επέκταση στη λειτουργία του, και β) να σκέφτονται και να λειτουργούν ως καινοτόμοι μάνατζερς που συστηματικά και μεθοδικά αναπτύσσουν νέες λύσεις, συνεισφέροντας ουσιαστικά στην ανάπτυξη ενός οργανισμού.
Η ειδίκευση «Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Καινοτομία» περιλαμβάνει τα μαθήματα:
- Διαχείριση Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών
- Επιχειρησιακές Διαδικασίες & Τρισδιάστατες Κατασκευές
- Τεχνολογική Καινοτομία & Στρατηγική
- Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης ΙΙ
Επιχειρηματικότητα και Βιώσιμη Ανάπτυξη
Στόχος της ειδίκευσης είναι να εισάγει το φοιτητή σε εστιασμένες περιοχές του πεδίου της Επιχειρηματικότητας και να αναδείξει την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης ως της πολιτικής εκείνης η οποία στοχεύει στο να ικανοποιήσει τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες της κοινωνίας με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται η βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη ευημερία. Επιπλέον στόχος είναι η κατανόηση του ρόλου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και κυρίως των επιχειρηματικών δικτύων, στην τοπική αναπτυξιακή διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό, αναλύεται η έννοια της επιχειρηματικότητας και σκιαγραφείται το περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί η σύγχρονη επιχείρηση, με έμφαση στη σημασία του τοπικού περιβάλλοντος στην επιχειρηματική ανάπτυξη. Διερευνώντας το πεδίο των οικογενειακών επιχειρήσεων στόχος είναι η ανάδειξη των ειδικών χαρακτηριστικών που τις διαφοροποιούν από όλες τις άλλες, η διερεύνηση των μηχανισμών οικογενειακής διακυβέρνησης και χάραξης στρατηγικής στις επιχειρήσεις αυτές. Σημαντική διάσταση τέλος, αποτελεί ο σχεδιασμός μοντέλων ηλεκτρονικής επιχειρηματικότητας. Έμφαση δίνεται στη στρατηγική, τη διοίκηση και την τεχνολογία που απαιτείται για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων e-επιχειρείν μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού, με στόχο την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, μέσα από την υιοθέτηση καινοτομιών και σύγχρονων προσεγγίσεων.
Η ειδίκευση «Επιχειρηματικότητα και Βιώσιμη Ανάπτυξη» περιλαμβάνει τα μαθήματα:
- Βιώσιμη Ανάπτυξη
- Τοπική Επιχειρηματικότητα και ΜΜΕ
- Οικογενειακές Επιχειρήσεις
- e – Επιχειρείν
Χρηματοοικονομική
Η Χρηματοοικονομική αποτελεί ένα κρίσιμο κλάδο στο πεδίο της διοίκησης επιχειρήσεων, καθώς επικεντρώνεται στη λήψη ορθολογικών αποφάσεων για τη διαχείριση χρηματοοικονομικών πόρων. Οι φοιτητές και φοιτήτριες που επιλέγουν την ειδίκευση αυτή αποκτούν γνώση και πρακτικές δεξιότητες για την ανάλυση, αξιολόγηση και διαχείριση επενδύσεων και κινδύνων σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο οικονομικό περιβάλλον. Μαθαίνουν να υπολογίζουν και να αξιολογούν αναμενόμενες ταμειακές ροές επενδυτικών προγραμμάτων, να αποτιμούν αξιόγραφα, όπως μετοχές και ομόλογα, και να αναπτύσσουν στρατηγικές διαχείρισης χαρτοφυλακίων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χρήση σύγχρονων μέσων αντιστάθμισης κινδύνων, όπως παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα, καθώς και στον σχεδιασμό στρατηγικών για τη διαχείριση κινδύνων που σχετίζονται με το ενεργητικό και το παθητικό χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Επιπλέον, οι φοιτητές/τριες εκπαιδεύονται στην ανάλυση και πρόταση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης επενδύσεων, στον υπολογισμό του κόστους κεφαλαίου και στην ανίχνευση ευκαιριών κέρδους μέσω υποτιμημένων αξιόγραφων. Η ειδίκευση ενσωματώνει επίσης προηγμένες έννοιες, όπως η διεθνής χρηματοοικονομική, το αρμπιτράζ συναλλάγματος και επιτοκίων κα., εστιάζοντας σε παγκόσμια χρηματοπιστωτικά ζητήματα, εφοδιάζοντας τους φοιτητές με τα εργαλεία που απαιτούνται για την αποτελεσματική αντιμετώπιση σύνθετων χρηματοοικονομικών προκλήσεων.
Η ειδίκευση «Χρηματοοικονομική» περιλαμβάνει τα μαθήματα:
- Διαχείριση Χαρτοφυλακίου
- Διαχείριση Κινδύνου
- Διεθνής Χρηματοοικονομική
- Χρήμα Πίστη Τράπεζες